Workshops

Sessie
14:30 - 15:30

1. Maatwerk in safety: met zes stappen een effectieve bedrijfsnoodorganisatie

Speelt uw bedrijfsnoodorganisatie de hoofdrol in uw incidentscenario’s?
De Arbeidsomstandighedenwet vormt het kader, uw zorgplicht uw kompas.

Hoe kunt u komen tot een effectieve en efficiënte bedrijfsnoodorganisatie, die past bij de specifieke omstandigheden en risico’s binnen uw onderneming? We presenteren een werkwijzer bestaande uit zes stappen. Die omvat stappen zoals het bepalen van specifieke risico’s, het vertalen van die risico’s naar incidentscenario’s, en het op basis daarvan inrichten & opleiden van uw bedrijfsnoodorganisatie. Als u deze zes stappen doorloopt, komt u vanzelf tot een adequate structuur die voor uw organisatie werkt en waarin alles draait om bewust veilig werken.

Tijdens deze interactieve sessie krijgt u antwoord op de volgende vragen:

  • Wat zijn de taken van een bedrijfsnoodorganisatie?
  • Hoe breng ik de risico’s in kaart?
  • Hoe maak ik gerichte keuzes?

Nico van Etten

Adviseur bedrijfsnoodorganisatie NIBHV

Paul Toonen

Opleidingskundig adviseur NIBHV

Sessie
14:30 - 15:30

2. Cloud-benefits for the Customers: van concept naar actie

De keuze voor een cloud-oplossing voor Security Management Systemen (SMS) opent vele mogelijkheden voor slim gebruik van verschillende gebouw gebonden systemen. Zo wordt het bijvoorbeeld mogelijk een toegangscontrolesysteem tevens in te zetten voor bewaking van de temperatuur van de serverruimte. Maar er is meer, zoals het gebruik van Internet of Things sensoren voor verhoging van het gebruikerscomfort in een gebouw en handhaving of verhoging van de klanttevredenheid van de gezamenlijke ‘customers’. Want niet alleen de eigenaar/verhuurder van een gebouw is gebaat bij tevreden klanten (huurders), ook de SMS-serviceprovider wil zijn klanten aan zich blijven binden.

Cor Treure zal deze ontwikkelingen belichten en tevens antwoord geven op de volgende vragen:

  • Hoe kunnen data van verschillende gebouw gebonden geautomatiseerde systemen leiden tot meta informatie voor de klant?
  • Hoe kunnen besparingen worden gerealiseerd met cloud-oplossingen bij een bredere dienstverlening aan de klant?

Cor Treure

Cor Treure was de afgelopen jaren werkzaam als senior Service Manager bij CBRE Global Investors. Momenteel is hij als zelfstandig adviseur gespecialiseerd in Hospitality en Internet of Things concepten voor de vastgoed supply chain.

Sessie
14:30 - 15:30

3. De privacy aspecten van het privé en zakelijk gebruik van (mobiele) devices in de bedrijfsprocessen

Wat betekent ‘Bring your own device’ in concept van het moderne leven en werken. Het ook elders kunnen werken brengt een aantal voordelen maar ook uitdagingen. Betrouwbare en veilige telecommunicatie is nodig om teams effectief te laten werken, als steeds vaker niet op kantoor gewerkt wordt. Privacy van klanten en medewerkers is heel belangrijk en ook de nieuwe Europese privacywetgeving (Algemene Verordening Gegevensbescherming - AVG / GDPR) zal bepalen hoe data verwerkt mag worden.

Vragen waarop de bezoeker antwoord krijgt in deze kennissessie:

  • Wat zijn de aandachtpunten voor het bedrijf en de medewerker. Wat gebeurt er als een medewerker of ingehuurde kracht zijn eigen device meebrengt naar werk?
  • Hoe zit het met de verantwoordelijkheden van betrokkenen in relatie tot de Wbp?
  • Welke (technische) maatregelen kunnen genomen worden om risico’s te beheersen?

Dennis van Beelen

Dennis van Beelen is Privacy advisor bij KPN. Dennis heeft een ICT opleiding en werkt meer dan 20 jaar in Telecom. Hij heeft veel ervaring in het mobiele- en IT werkveld van innovatie tot aan beheer. Hij werkt nu bij het Privacy Office van KPN en zorgt met een klein aantal collega’s dat verwerking van persoonsgegevens in KPN compliant wordt uitgevoerd.

Sessie
14:30 - 15:30 [VOLGEBOEKT]

4. Het nieuwe werken, nieuwe risico’s?

Rabobank hanteert sinds enkele jaren het concept ‘nieuwe werken’. Dit betekent dat medewerkers vooral worden beoordeeld op hun output. Hierbij speelt minder een rol waar en wanneer medewerkers hun werkzaamheden verrichten. Verder wordt zoveel mogelijk gewerkt binnen een digitale omgeving en wordt het gebruik van hard copy tot een minimum beperkt. Ook vaste werkplekken behoren tot het verleden. Er wordt gewerkt met ‘kantoor werkvlekken’ waar mensen met gelijke functies en rollen binnen de afdeling, hun werkplek kunnen zoeken.

Kunnen we terugkijkend op de afgelopen twee jaar nu ook nieuwe fraude/veiligheidsrisico’s aanwijzen ten gevolge van deze wijze van werken?

Gert-Jan Poelman

Gert-Jan Poelman is werkzaam bij de Rabobank als manager Fraud & Corporate Security (FCS), onderdeel van Compliance. FCS is binnen de bank verantwoordelijk voor aanpak van alle interne en externe fraudes, integriteit gerelateerde incidenten en biedt ondersteuning bij security gerelateerde calamiteiten: wereldwijd en groepsbreed.

Sessie
14:30 - 15:30 [VOLGEBOEKT]

5. Cybercrime versus Security Professional

Als we het hebben over de security uitdagingen van Het Nieuwe Werken, dan kunnen we niet om de razendsnelle ontwikkelingen in de digitale wereld heen. Voor de security professional ontstaan hierdoor niet alleen nieuwe kansen, maar ook nieuwe gevaren. De werkzaamheden van de security professional worden bovendien nog uitdagender nu cybercriminelen (hackers) steeds minder technische kennis nodig hebben om een onderneming of persoon te beschadigen. Om bedrijven hiertegen te wapenen, is digitale zelfverdediging en een helder beleid noodzakelijk.

Tijdens deze interactieve sessie komen gevaren, nieuwe kansen en mogelijke oplossingen omtrent cybercrime aan de orde, zoals:

  • Iedereen kan hacken, hacking met Google
  • De gevaren van profileren op sociale media
  • Onbetrouwbare WiFi netwerken
  • Phishing 2.0

Sjoerd van der Meulen

Sjoerd van der Meulen werkte 15 jaar bij de politie Amsterdam. In 2016 heeft hij DEVINIT opgericht en traint, begeleidt en adviseert hij bedrijven in de strijd tegen cybercrime. Daarnaast traint hij opsporingsteams binnen de overheid in onder andere internetrechercheren, webtechniek en de linux command line.

Sessie
14:30 - 15:30 [VOLGEBOEKT]

6. Security Management Systeem Norm: betekenis voor de security professional

Eind 2016 is de Security Management norm gepubliceerd. Deze norm helpt bij het inrichten van een Security Management Systeem (SMS) dat een optimaal beveiligingsrendement tegen acceptabele inspanningen en kosten waarborgt. De norm raakt aan alle aspecten en maatregelen van beveiliging en biedt de mogelijkheid om beveiliging als onderdeel van risicomanagement van de organisatie transparant en goed onderbouwd in te richten.

In deze kennissessie staat de meerwaarde van deze norm voor organisaties en voor de security professional centraal. Doe mee met deze interactieve sessie in geval u de volgende vragen heeft:

  • Hoe overtuig ik de organisatie om de SMS Norm te omarmen?
  • Voor welke organisatie is deze norm eigenlijk geschikt?
  • Waarom zou ik als security professional deze norm gebruiken?
  • Wat kan ik met deze norm?

Marcel Spit

Marcel Spit werkt als managing consultant bij het Adviescentrum BVI en is initiatiefnemer van de Security Management Systeem Norm 2016.

Kom ook naar ASMC 2017

Het congres is interessant voor:

  • Security managers
  • Managers beveiligingsbedrijven
  • Security adviseurs
  • Facility managers
  • HNW managers

en security-professionals die betrokken zijn met o.a. HNW, werken op afstand, en flexibele toegangscontrole.

Kom met korting naar ASMC 2017

Bent u lid van één van ondertaande branche-vereningingen of bent u abonnee van Security Management?
U ontvangt € 100 korting en betaalt slechts € 99 p.p.. Geldig voor:

  • abonnees Security Management
  • leden IFPO Europe
  • leden ISACA Netherlands Chapter
  • leden BCI Nederland & België
  • partners The Hague Security Delta
  • leden Security Management LinkedIn groep

Reguliere prijs: € 199
Kortingsprijs: € 99

Toegang ASIS Benelux leden:
U krijgt een persoonlijke uitnodiging vanuit ASIS Benelux

Vakmedianet gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie over het gebruik van cookies.